3,2 milliárdot ígért új buszokra a kormány, de a pénz sehol
A Tarlós István idején beígért összeg pedig igen fontos lenne, másképp aligha fog összejönni a pótlás a Nagyvárad tér és Lehel tér közötti metrófelújítás alatt.
A Tarlós István idején beígért összeg pedig igen fontos lenne, másképp aligha fog összejönni a pótlás a Nagyvárad tér és Lehel tér közötti metrófelújítás alatt.
A tervek szerint ősszel már használhatjuk is őket.
A középső, belvárosi szakasz rekonstrukciója ősszel kezdődik, de már korábban lezárnak négy megállót.
Pedig korábban a kormány és Tarlós István előző főpolgármester évekig hangoztatták: ezek felújított szerelvények.
Sokat gondol a 2022-es választásokra a volt főpolgármester.
A BKV levelekkel bombázza a Metrowagonmasht, hogy javítsák ki a rozsdásodó metrókocsikat és térítsék meg a kárukat.
Csak a tartalékkerettel együtt kerül 91 milliárdba a 3-as metró középső állomásainak felújítása, az alapár majdnem 5 milliárd forinttal kevesebb.
A BKV azt mondja, hogy a 3-as metró rekonstrukciójának harmadik üteme már a felújított déli szakasz átadása előtt elkezdődik.
Változik a pótlás a metróvonalon a november 9-i, 16-i és 23-i hétvégén.
Pótlóbuszok viszik az utasokat Kőbánya-Kispest és Újpest-Központ között.
Domokos László az 57. közgazdász vándorgyűlésen a klímavédelemről is beszélt. Úgy látja, klímavédelmi szempontból nem biztos, hogy a legátgondoltabb döntés, hogy a 3-as metrón legyen légkondi.
Valószínűleg jóval kevesebb uniós forrást kap Magyarország 2021-től, mint a mostani ciklusban, ám várhatóan így is mintegy 1100 milliárd forintot költhetünk majd közlekedésre. A korábbiakkal ellentétben sokan szeretnék, hogy most Budapest legyen a fejlesztések fókusza – legalábbis ha megtartja a fővárost az októberi választásokon a kormány, az építőipar viszont a nyíltvonali vasútépítésben érdekelt. Összeszedtük, mit építenének uniós pénzből.
A Világgazdaság szerint a BKV több céggel is egyeztet a kivitelezésről.
Nem jár teljes pályán a fogaskerekű, a 78-as trolibusz, és a 3-a metró sem – nem egy leányálom most a fővárosi közlekedés.
És még hol van a vége. A buszpótlás pedig milliárdokat visz el.
A hármas metró hat nemrég felújított kocsiját kellett kivonni a forgalomból a padlólemez rozsdásodása miatt, ezeket a Metrovagonmas február végéig garanciálisan javítja. A BKV új felügyelőbizottsága a közbeszerzéstől az átvételig kivizsgálja a metrókocsik felújítását.
Nem védi törvény a 3-as metróvonal felújítására kötött kormányzati támogatási szerződést – írja az Mfor, amelynek kormányközeli forrása szerint korai még azt a kérdést feltenni, magára hagyja-e a kabinet a fővárost.
Jövőre utólag beszerelik a 3-as metrókban a klímaberendezést, ígérte meg a főpolgármester, aki szerint lesz rá fedezet, ugyanis a 2006 előtti Alstom-szerződésekből mintegy 36 milliárd forintot pereltek vissza.
Az iskolakezdés miatt van esély nagyobb dugókra hétfőn, azonban tapasztalatunk szerint a 4-6-os villamos felújítása tényleg elkészül iskolakezdésre, de cserébe ezen a hétvégén egyáltalán nem jár. Az Üllői úton azonban még járnak a metrópótló buszok.